Tuesday, July 21, 2009

Väskor hit och dit

Oj vilket ståhej det har vart här de senaste dagarna. Okej kanske inte riktigt, men jaja. Vad har jag gjort? Packat, övningskört, packat, övningskört, vart på stan med syrran.

Vart på stan med syrran ja... Vi gick förbi stadium, och syrran såg en skitsnygg bag! Men vi var påväg vidare oh så sa jag, vi går in, och hon följde efter mig. Men hon var tveksam om hon ville köpa den. Så då sa ajg, men jag vill ha den! Och då blev det fart på henne "Om någon ska ha den så är det jag. Jag såg den först!" Och så gick hon till kassan. Snacka om att köpa bara för att inte jag skulle det... suck :(

Övningskörningen är en annan historia det! Det var första gånge jag fick köra "på riktigt" i trafik. Pappa har envisats med att jag ska lära mig köra ordenkligt på ngt ödelagt militärställe, men här om dagen fick jag köra hem! Och igår körde jag massor runt kvarteren här. Helt plötsligt, när inte Liv övningskör och ska ta körkort, kan äntligen fokus vara på mig :) Yay!!! Det är så sjukt roligt att köra. Ska försöka få ut honom i kväll också innan jag drar iväg och är borta resten av veckan!

Juste, borta resten av veckan. Jo jag ska ju till MBT!!!!!!!!!! Och med tanke på hur sjukt sjukt sjukt bra det var förra året så måste det ju bli bra i år också, eller hur? Hoppas sååååå på fint, perfekt volleyboll och bad väder och sjukt bra möten. Jag vääägrar tro på väderprognosen som säger att det ska bli regnigt. I alla fall så blire en tidig morgon imorn. Tåget går typ halv 7 och är framme typ 10, med ett byte tror jag. Men på hemvägen blir det desto värre. Efter att inte ha sovigt nånting så kommer det bli sjukt jobbigt att åka i 5 timmar, 2 byten på söndag kväll.. Snacka om att batterierna måste va laddade på mobilen så man kan sätta klockan!!! Jaja, var dag har sina problem och idag måste jag fokusera på att på ngt sätt packa ihop resten av alla grejer. Just nu ligger allting som jag ska ha med uttspritt i hela rummet. En sak jag stör mig på är att man alltid måste packa det sista på morgonen man åker. Typ tandborste, linsvätska och så. Inte konstigt att det alltid är något man glömmer när man inte kan ha väskorna klara på kvällen. Sånt gillar jag inte. Jag vill ha allting organiserat och klart så fort som möjligt. Det är därför jag alltid börjar packa så tidigt. Och så får jag panik om någonting ajg ska amed ligger i tvätten 3 dagar innan.... Okej, panik kanske var fel ord, men stressad blr jag. Konstigt att det inte är så med skoljobb, utan där väntar jag alltid till sista minuten (fasst panik får jag ju förståss ändå).

Vet ni vad jag gjorte i natt/i morse. Jo, klockan typ 1 så lyssnade jag på sånger från filmen Les Choristes (Gosskören) och blev så sugen på att se den igen! Så jag hittade den på youtube och kollade på den!!! Den är så sjukt bra. Men det kanske inte var så bra att vända på dygnet så extremt mycket. Jag vaknade klockan 12 typ... Jag kommer aldrig kunna somna ikväll, och så ska jag upp klockan halv 6 typ... Tur att man ska på tåg så man kan sova!

Jaja, ni får ha en grymt bra vecka allihop, för det kommer jag ha i alla fall :D


Dagens citat: Think not of the sky as spotted with clouds, but partly sunny

Njut av regnet! Det är ju mysigt... hhrrm

6 comments:

  1. Otroligt bra film, det där...och bra musik ;)

    ReplyDelete
  2. verkligen! En av mina favoriter :)

    ReplyDelete
  3. Miia jag saknar dej!!! Vi kommer inte att träffas på evigheter för du åker till mbt och jag åker till sthlm och sen till öland...puss på dej!

    ReplyDelete
  4. Men Fanny!!! Jag saknar dig meed!! När kommer du hem från öland??? Då får vi ses, okey???!!!

    ReplyDelete
  5. Way to bad mouth your sister on the web

    ReplyDelete
  6. Just telling the truth, sis!

    ReplyDelete