Saturday, July 18, 2009

Liv och Död

Idag är ingen vanlig dag för... idag tar FF slut. Efter drygt fyra veckor utan paranteserna och 2 veckor helt själv så anländer de hem igen. Eller till sitt Svenska hem kankse man ska säga. (Vill ni beundra vårt fina hus i tz så går det att se åt höger ->

Vad betyder det här? Jo, man inser att huset kanske inte ser riktigt lika trevligt ut som innan denna man och kvinna lämnade det. Panik. Så när jag vaknade imorse (av ett sms från min kära fader) och klockan var 12:00, så insåg jag att, oj nu är det dags.

Spring in och väck Liv, tillbaka till sängen och somna igen, vakna av att Liv springer in till mig. Ät frukost (försöka få de sista flingorna kvar i huset att öka i storlek) och fram med dammsugaren. Hatar dammsugaren. Den lyder inte mig alls. Sen när huset är städat efter år och dagar så klipper jag gräset också medan Liv dammsuger bilen. Och av nån anledning har vi otroligt mkt tvätt att vika.

Vad mer ska göras... Två listor, en med vad vi ska handla, en med vad vi har kvar att göra. Och man har ingen energi över huvud taget att göra ngt mer. Man önskar nästan att de missar det tidiga tåget från Stockholm.

När jag var liten så frågade en kompis mig varför inte jag hette Död eftersom min syster hette Liv. Vad hade jag för kompisar egentligen?

No comments:

Post a Comment