Friday, July 17, 2009

Mentalt förberedande

Mycket som har hänt nu! Först och främst, jag har köpt en ny mobil!!!! :D Riktigt nöjd faktiskt. Jag svek Nokia och köpte en Sony Ericsson :)

Sen har jag vart hos kära farmor och farfar och fixat lite och umgåtts med dom. Igår kväll badade jag bastu med kusinerna och syrran vid sjön också. Extremt härligt måste jag säga!

Sen fick jag höra att schemarna har kommit ut så nu när jag kom hem va jag och skulle kolla det. Efter att ha virrat runt på IB1As schema, och sedan insett att jag börjar IB2A så lyckades jag komma rätt. Efter att ha kollat igenom måndagen fick jag panik. Som om inte Måndagar är tillräckligt dåliga ändå lixom. Sen efter lite mer panikattacker över de mängder av tidiga mornar jag såg flasha förbi framför mina ögon så insåg jag att två av dessa mornar var Fysik HL och inte SL. LÄTTNAD till 20%. Så nu är jag hyfsat nöjd. Inte för många tidiga eller för sena dagar. Men ingen riktigt kort dag heller, iom pendlandet. Men ska väl inte klaga, Ekonomi och Antropologi elever har det värre. Synd om de som har både och.

En lite roligare sak är att jag har lånat massa böcker och har insett att, ja, jag har faktiskt TID att läsa dem nu. Inget jobb, inget skolarbete (teoretiskt sett). Det ska bli gött.. Okej, imorn måste vi städa hela huset för föräldrarna kommer hem från Tanzania på lördag, och sen är det väl fullt upp hela helgen och så ska jag bort nästa vecka. Men det brukar gå att klämma in. Och efter det har jag i alla fall några veckor kvar innan panik plugget innan skolan börjar. Några böcker ska jag väll hinna med!!

Jaja, nu har jag kollat på schemana och vill glömma skolan ett tag. Varför är det så svårt att koppla bort IB under lovet för? Är det för att böckerna sitter i hyllan och bara skriker åt en att man borde? Eller är det för att nervositeten av vad som väntar bara växer?Eller är det för att omvärlden bara påminner en hela tiden? Varför är inte mina spända, stenhårda axlar mjuka av avslappning, utan lika spända som vanligt?

Jaa, eller kanske är det helt enkelt så att man vill inte att denna sommaren ska ta slut. Man oroar sig för detta eländiga år som ligger framför! Eller kanske oroar man sig för att det kommer gå så fort att man snart måste sluta IB, och skiljas från denna värld som totalt upptar ens liv?

En sak går i alla fall att konstatera. Det faktum att detta inlägget består av nästan enbart IB prat visar en sak: Jag tänker mycket mer än jag kan - (Ida, PDP)

Jaja, nu måste jag sova innan jag somnar ;)

Gonatt!

1 comment:

  1. det dröjer innan man kan skiljas från allt som har med IB att göra...tar tid även efteråt har jag märkt XD känns som jag fortfarande är trött efter IB nu flera veckor efteråt :P hihi. Men du kommer få ett roligt år oxå, tänk på studenten och allt kul ;)

    ReplyDelete