Sunday, July 19, 2009

Hemma bra men hemma bäst?

Nu har mina kära föräldrar kommit hem och ligger och sussar så sött i sina sängar. Och jag kan inte sova, som vanligt, så då tänkte jag att jag skulle skriva ytterligare ett trevligt litet inlägg här (för det är ju alltid trevligt att läsa trevliga inlägg).

Det kändes nästan som ens födelsedag. Massa presenter från både Thailand och Tanzania och både från dem och vänner där ute. Det är ju alltid roligt med presenter! ;)

Och mat.. Massor av goda ätbara saker... Chevda, mango, avokado, bananchips (goda, inte som de som finns här) och karanga (jordnötter, fast godare, inte som de som finns här) var bara några av de Tanzanianska delikatesser som väskorna var fyllda av.

Nu kan jag njuta och minnas :)

För övrigt så peppar jag rejält inför MBT som närmar sig med stormsteg! Ska bli kul att träffa alla igen och hoppas på underbart volleyboll/bad väder!


2 comments:

  1. Det kan ju vara kul att se föräldrarna igen, men det är ju mindre roligt med förberedelserna inför det.. Och när de har varit hemma några dar och böjar vara jobbiga igen.. :P
    Ha det så kul på MBT förresten! :)

    ReplyDelete
  2. Tack! Och jag håller med Hanna! Än så länge är det okej dock ;)

    ReplyDelete