Saturday, July 11, 2009

Hector the director

Sista dagen på jobbet igår (förutom idag då, på premiären). Det är ju helt UNDERBART! Nu kan mitt lov börja PÅ RIKTIGT! Samtidigt känner jag mig lite tom också. Man har lixom träffat massa nya människor och det va en bra grupp som man har jobbat varje vardag från 8.30 till 17:00 med. Och nu kommer det kännas jätte konstigt!! Och det har varit grymt roligt också!
Det är bra att facebook finns ;)

Jag är riktigt nervös inför idag. Okej, det kanske inte är en sån stor grej, men det är ju ändå premiär för en film som man har gjort, och det kommer va typ 150-200 personer där, vilket är mycket för mig!Jag menar pressvisningen igår, då några tidningar (inkl. MONITOR) och radio var där, vilket var bara ett fåtal personer, höll jag på att DÖ av nervositet!

För övrigt har jag fått flera komplimanger för mitt fina efternamn ;) Man tackar, man tackar!

Men jag säger bara: SOVMORNAR, VILA, LOV, FRIHET, BÖCKER, FILM here i come!!!!!!!!!!
(Observera att jag inte nämnde plugg, det är borta ur min värld i några veckor till... typ...)

Smile! :)


HECTOR

Gender: Masculine

Usage: English, French, Greek Mythology (Latinized)

Pronounced: HEK-tər (English) [key]

Latinized form of Greek ‘Εκτωρ (Hektor), which was derived from ‘εκτωρ (hektor) "holding fast", ultimately from εχω (echo) meaning "to hold, to possess". In Greek legend Hector was one of the Trojan champions who fought against the Greeks. After he killed Achilles' friend Patroclus in battle, he was himself brutally slain by Achilles, who proceeded to tie his dead body to a chariot and drag it about. This name also appears Arthurian legends belonging to King Arthur's foster father.

Hector has occasionally been used as a given name since the Middle Ages, probably because of the noble character of the classical hero. It was historically common in Scotland, where it was used as an Anglicized form of Eachann.


reference (I'm in IB, okay!): http://www.behindthename.com/


3 comments:

  1. Tack! Och tack för att du kom!!! :)

    ReplyDelete
  2. jag håller med ovanstående kommentator, grymt bra film! alla filmer var bra! det var jätteintressant! vad mycket jobb ni måste ha laggt ned! kram på dej miiyya!!

    ReplyDelete