Sunday, July 12, 2009

Den värmer upp

Solens strålar lyser upp tillvaron!

Cyklade till kyrkan idag. Hade inte tänkt att gå, men eftersom min hjärna är inställd på 6-7 timmar sömn, högst, så vaknade jag tidigt ändå, och eftersom det var fint väder så tänkte jag att cykla dit kunde bli härligt. Det var trevligt att träffa massa trevligt folk :) Och så var jag duktig och cyklade hem också.... ;)

Fick just världens middag också!!! Ni ska veta att jag har världens bästa syster ;)

Jag gillar inte Håkan Hellström. Jag lovar. Det kan Id skriva upp på. Men hon har tvingat mig (typ) att gilla Brännö serenad. Men det är texten jag gillar, okej? Inte själva låten. Inte hans röst.

"Vad vet du om månljuset
Förrän du blivit sönderslagen under det
Och vad vet du om gryningen
Förrän du mött varje morgon
Med sömnlösa ögon

Vad vet du om solen
Förrän nån släckt alla ljusen
Och vad vet du om att inte vilja vakna längre
Ni kommer få se er ungdom ruttna framför er

Och vad vet du om kärleken
Förrän du förgäves hatat den
Och vad vet du om när hjärtat kan bränna
För kärlek som aldrig kan dö men inte heller leva
"


2 comments:

  1. kan inte hålla med mer alltså! Solen gör att man känner sig allmänt uppåt, jämfört med när regnet och alla molnen ligger tunga runt en!

    ReplyDelete