Wednesday, May 26, 2010

Housewife no. 1

Inne på min andra vecka så har jag insett vad det är jag håller på att bli. En housewife... Det är skandal!

De senaste 2 dagarna har jag städat, tvättat, diskat, lagat mat. Lagat mat som inte är enkelt att göra. Till exempel en komplicerad kycklinggryta idag (som blev extremt god, om jag får säga det själv). Och jag har.. hör och häpna SYTT! Ja.. ni hörde rätt. Jag har sytt på och bytt ut en knapp på ett par byxor. Och självklart sydde jag på samma knapp som jag tog bort först innan jag, vid andra försöket lyckades ta rätt knapp.

Min poäng är... 3 dagar hemma utan nått annat för mig, och jag.. jag.. blir förstörd! Det var sista gången jag syr på ett tag i alla fall. Men jag kan ju ta fram min manliga sida lite och klippa gräset kanske... Och så vill jag övningsköra när pappa kommer hem... Sen vill jag spela gitarr!! Har inte gjort det på ååååår och dar!! Saknar det så,. men allt detta housewifing kommer i vägen. Men nu är det slut på det!

Gitarren, here I come!

No comments:

Post a Comment