Wednesday, June 16, 2010

Efter stormen kommer lugnet!

Förra veckan var nog en av de roligaste veckorna på sjuukt länge! Den började med IB night på måndagen... övade hela dagen och sen blev det en succé på kvällen. Lärare som inte var där hade tydligen hört att det var den bästa IB nighten någonsin. Plus att läraren som aldrig kommer vanligtvis var där (ta inte illa upp ex-IBs, vi är bara lite speciella.. ;) Kan man få bättre betyg än så undrar jag då?

For the record var jag ansvarig/kontaktperson för kvällen, och höll i planeringen.. men så hade vi ju även grymma skådespelare, sångare/musikanter, backstagare och konferansier.. så jag ska nog inte ta till mig hela äran, om ens någon.. Min klass (sorry, fd klass) är otrolig helt enkelt!

Anyways, tisdagen och onsdagen hängde jag med min kära klass och grillade, förberedde vagnen inför studenten, kramades! Jag kommer sakna dessa underbara personer.. det gör jag redan!

Sen var det ju studenten på torsdagen! Underbart väder, sjukt roligoch trevlig champagnefrukost i solskenet hos T! De bästa mentorerna man kan tänka sig, med fina tal och bara helt underbara helt enkelt. Och så sjuuuuukt sjuuuuukt sjuuuukt roligt att åka vagn måste jag säga! Och alla vänner och släktingar som kom för att fira mig.. Så glad blir man :)

Fredagen... åkte till N på hennes studentmottagning med några IB3or (eller IB4or är de väl nu kankse) vilket också var trevligt värre!

Lördag.. BAL.. Oj oj oj vad kul det var. Inte ofta man får göra sig så fin.. Dagen började kl 10 hos frisören, sen bar det av till T i Karlstad för att bli sminkad och ombytt! Sen åkte vi (N, I, L och jag) iväg i en guldig Hudson -48 (Amerikanare) och cruisade runt lite i stan (tyvärr i spöregn).. Sen tog vi kort typ konstant (och det slutade regna).. Tillslut anlände vi till statt där det blev 50 000 till kort! Tack alla som kom dit och tittade :) Och sen blev det mingel inne innan middagen.. Och jag måste bara säga att det var trevligt, absolut, men sjäääälvklar satt IB separerade från resten i nästan ett eget rum.. och självklart blev vi mobbade och buade på under middagen... det var väl det enda tråkiga då då.. Men vi hade kul ändå i våran lilla hörna :) Efter det var det dans hela natten lång (typ).. Sjuukt roligt.. och sjuuukt ont i fötterna!

Söndagen var inte lika kul för efter mat på subway skulle man säga hejdå.. och sånt gillar inte jag alls.. Så det var tråkigt... Men som tur är ska man träffa dessa underbara vänner snart igen.. inte många dagar kvar inte!

Nu... har jag suttit och vart rastlös i några dagar... Sjuuukt rastlös... är så van att träffa folk stup i ett att jag inte kan va ensam en minut... visst igår spelade jag fotboll, men det var bara ett par timmar... Och det faktum att jag just nu sitter i sängen klockan halv två och re-livar förra veckan tyder väl på ett ganska händelselöst liv. Detta skall ändras på inom snarast.. Jag måste samla energi till att städa/packa upp och allt sånt tråigt... Funderar på att dra ner till stan och köpa upp mitt presetkort på bokaffären.. böcker.. böcker.. böcker.. aldrig har jag haft tid till att läsa böcker!

Jaja, i helgen blir det nyhem, då kommer man träffa folk i alla fall!

2 comments:

  1. Lärare som inte var där hade tydligen hört att det var den bästa IB nighten någonsin. NUUU ljuger du allt! :P Ingen slår våran IB natt! :P OCH marianne kom fö ratt ni är hennes mentorsklass hade hon itne haft förhinder hade hon kommit förra året ska du se! :P

    ReplyDelete
  2. Jag ljuger inte! Det sa Jennifer att hon hade hört. SÅ DET SÅ! Och sure att Marianne hade kommit... för vi vet ju alla hur mycket hon gillar IB night.. eller hur...
    Lessen att göra dig besviken Sebbeboy!

    ReplyDelete