Thursday, May 6, 2010

Exams - day 3

Dag 3 på denna (insert adjective (eg långa, hemska, lärorika, tröttsamma, snabba, intensiva, nervösa, ont-i-ryggen-skapande etc..)) exams resa är nu avslutad och därmed kan jag säga: JAG ÄR KLAR MED MATTEN! Alltså är första ämnet helt avslutad och två ämnen påbörjade! :) Stabilt.

Självklart undrar ni hur psychology p1 har gått (eller ja, kankse inte alla men ni som vet hur nervös man är speciellt inför psykologin) så kan jag meddela goda nyheter: JAG ÖVERLEVDE! Och det är minst sagt något att fira. För övrigt kan jag säga att det gick ok (har jag beskrivit någon exam på något annat sätt?). Man vågar ju inte säga annat än så! Man kan säga att jag hade både tur och otur och tur i oturen. Nu väntar P2 och p3 imorgon, och jag hoppas på det bästa (såklart)!

Maths p2 har jag ju haft idag också, och det gick också ok. Inte lika bra som p1 igår kanske, men det var väl förväntat med tanke på att p2 är svårare. I alla fall känns det skönt att va klar med matten nu och lämna det bakom sig. Likaså kan man nu lägga undan psykologi p1 pärmen (som inte går att stänga).. Ni har INGEN ANING om hur sjuuuuukt skönt det känns!

Men som sagt, ytterligare en dag i stil med hemskheten idag väntas imorgon, men sen.. sen.. sen är jag klar med psykologin.. och då.. då är det bara en vecka kvar.. en vecka.. en vecka!!

Dagens exams: Maths p2, Psychology p1
Morgondagens exams: Psychology p2, Psychology p3
Dagens generella känslor: Relief utan dess like över psykologin. Samtidigt nervositet (notera: inte panik som igår) inför psykologin imorgon.

Nu ska jag plugga social psychology och disfunctional psychology (passar ju mig just nu)!
See ya

1 comment: