Tuesday, May 25, 2010

Afterlife!

Jag har fått ett liv igen!

Jag har inte skrivit på ett tag och det beror på att helt plötsligt kunde jag göra grejor på kvällarna! Därmed hade jag inte tid att procrastinata genom att blogga!

Min första helg som "fri" var helt sjukt rolig! Kanske berodde på att jag träffade en hel massa folk i kombination med att jag var extreeeeemt trött. Jag tog mig igenom helgen med hjälp av kaffe! Tack gode Gud för kaffe. (så skulle jag aldrig säga för 3 månader sen men things change!)

Första fredagen.. den 14 maj, drack jag 3 koppar på kvällen.. På tom mage.. (hade inte fått min matlust tillbaka). Jag försökte hålla mig vaken efter att äntligen få slappna av och släppa exams... Det var inte det smartaste med tanke på att jag är van vid ungefär en halv kopp varannan dag (högst). Så jag skakade ganska extremt när jag kom hem på natten.. och sov 4 timmar den natten..

I alla fall, vad har hunnits med då? Jo att jobba på Secondhand, vistelse i småland (vetlanda och mariannelund), en trip till Stockholm (jesusmanifestationen), spelkvällar i mängder, innebandy, och tusentals cykelturer upp och ner för djurgårdsbackarna - i sol, regn, vind, mitt på dagen, tidigt på morgonen och mitt i natten. Och glass har käkats i stora lass. Har rensat alla IB-grejor.. och lämnat in alla böcker till lärarna (och ventilerat lite om exams). Har även hunnit läsa en bok (Harry potter 7), sett de nya avsnitten av grey's anatomy (aaah) och idag gjorde jag en totalstädning av mitt rum (som såg ut som... hej-kom-och-hjälp-mig.. och det var just det jag gjorde (hjälpte alltså)) så nu är det helfräscht här inne!

Ja, man kan göra mycket på 10 dagar utan IB! Det är bara att konstatera!

Och jaaa.. jag har fått jobb också!!!!!!!!! :D:D 3 veckor i sommar.. Inte mycket men definitivt bättre än inget!

No comments:

Post a Comment