Monday, March 1, 2010

peak experience

De senaste fyra nätterna har jag sovit på fyra olika ställen och har hunnit med att besöka hur många värmländska städer/byar som helst. Eller ja, Karlstad, Karlskoga, Kristinehamn, Torsby och Branäs. Jag har även hunnit äta tacos två gånger, vilket är det enda matiga (förutom mackor och frukt) jag ätit sen i fredags, vart på Boda borg och åkt skidor.

Lovet började alltså med en intensiv helg med mindre sömn än man kankse behöver efter 2 veckor med mocks, men extremt rolig, härlig helg med massa trevliga människor :)

Ikväll när jag satt på bussen med Moroten, som skulle hem till Karlskoga, på andra sidan gången, James Blunt's röst i öronen och mörka, snöiga Värmland utanför fönstret var jag sådär härligt trött som man bara kan vara efter en dag i skidbacken och en tacos middag med vänner uppe i Sockans hus i Torsby och kände jag mig väldigt nöjd med livet! Tänka sig vad bra man har det :) Peak experience kanske man kan kalla det :)

Sen har jag upptäckt min nya favorit låt, och jag kan inte riktigt förstå hur det hände. Vi lyssnade på den i bilen från Torsby ner till Karlstad och jag blev kär i den redan när jag hörde gitarr introt... den var bara så fin så så är det :) Ni kan se/lyssna på den nedan :)

No comments:

Post a Comment