Saturday, March 6, 2010

tid, klänningar och kaffe

Tiden bara rusar iväg! Det här lovet har gått fortare, vart stressigare och jag har sovit mindre än jag gjorde innan tror jag. Men det är i alla fall roliga grejer som har orsakat det :) Lov i en vecka till skulle inte sitta fel, men nu är det ju inte långt kvar tills slutet är här, så det är bara att ta ett djupt andetag, och sätta igång!

Alltså så är nu den roliga delen av lovet över, och mitt mentala jag måste inse att jag hade ju lite plugg att göra på lovet också ja.. just det, det var det!

Men jag klagar inte. Inte mer än vanligt i alla fall.

Nyheter:
- Balklänning fixad (utan att bli pank, vilket jag blev väldigt glad över)
- Studentklänning uttittad och ska beställas inom kort
- Kaffe är numera en daglig konsumtion i mitt liv, detta för att kunna hålla mig vaken i behövliga tider.
- Har lärt mig en ny låt på gitarren

Plugg uppdatering:
- Jag är bara 3 labrapporter och en IOC från friheten (bortsett från den lilla detaljen exams då)
- Service timmar är klara, bara lite Creativity kvar som skall fixas på måndag. Action klara för länge sen.

Negativa:
- Jag har totalt tappat matlusten. Eller så har min magsäck krympt. Eller både och! Börjar bli lite orolig för min stackars mage som inte alls har mått bra de senaste tre månaderna. Till och med godissuget har (nästan) försvunnit, och ni som känner mig vet hur illa det är då!

Mitt liv:
- Är totalt uttänkt nu. Pga skador man har fått av att flytta fram och tillbaka mellan två länder så finns det två problem med mig: 1: Jag orkar inte flytta igen nu när jag trivs bra med livet som det är nu och så, men 2: Jag är så rastlös, för jag är van vid att inte stanna på samma ställe mer än 3-5 år, så jag vill ut och resa. Ni kanske inte förstår hur jag kan känna båda samtidigt, men så är det.
- Från denna summering har jag planerat mitt liv efter studenten: Jobba, få pengar, resa bort i ett par månader, åka tillbaka, jobba, få pengar, resa någon annanstans några månader osv osv. På så sätt är jag kvar här, men jag kommer ändå bort härifrån ibland och får letta out lite energi ute i vida världen.
Bra va? Allt jag behöver nu är ett bra, roligt och välbetalande jobb här som är villiga att låta mig ta ledigt ett par månader då och då, så skulle mitt liv va perfekt!

Livet är härligt ibland, eller vad säger ni!? Jag har njutit av de senaste dagarna rejält mycket. Det är så fint väder, man har så underbara vänner, man har det så bra helt enkelt.

Nej nu ska jag hämta en kopp kaffe med mjölk och skriva klart en till labrapport. Only three to go! see y'all!

2 comments:

  1. Proviva raring, proviva. Det är livets dryck när magen inte vill vara med och leka längre. (Fast inte den med nypon smak. Den är rätt äcklig)

    Btw. Bli flygvärdinna. Då kan du jobba dig till semestern. Blir ju asbra =)

    ReplyDelete
  2. Kaffe...? Vad har hänt?! VAD....jag fattar ingenting. Och du har inte sagt nått till mig...! Alltså...ja jag vet inte vad jag ska säga

    ReplyDelete