Saturday, March 13, 2010

Nostalgi!

Jag fick lite Tanzania saknad idag! Det är många runtomkring som åker dit på semester/hälsar på nu för tiden. Lite smått avundsjuk blir man ju när man aldrig själv får hänga på. Men samtidigt är det ju kul att så många får se det vackra och underbara land jag växt upp i!

Mest saknar jag nog vänner. Människor.
Men även naturen. Solen. Utsikten från vårt hus.
Bergen. Mt Meru. Kilimanjaro.
Safari. Vilda djur. Tystnaden ute på savannen och ätandes på kalla sambosa och en ginger ale.
Indiska Oceanen. Stranden.
Långa skumpiga bilresor.
Skolan. Staden.
Volleyboll i princip varje dag. Utomhus. Barfota. Grillat gnukött.
Glädjen över enkla saker som är självklara här. Enkelheten.

Vad man la energi och vikt vid.
Vardagen!


Sen finns det mycket jag gillar här i sverige också, så som snabbt internet, säkerheten, utbudet på aktiviteter att ta sig för och friheten/enkelheten att gå och åka varsomhelst/närsomhelst (som ung tjej speciellt). To name a few.


Jag trivs sjukt bra här nu faktiskt :) Jag considerar till och med att plugga i Sverige! Men det är minst ett år kvar. Men det är klart det skulle va kul att åka med och hälsa på när föräldrarna drar iväg dit bort hela tiden! flera år sen sist ju...

Nej nu är det ju eftermiddag och jag har nte kommit ur sängen. Nu måste jag ta tag i livet tror jag!


No comments:

Post a Comment