Monday, March 29, 2010

ett, två, tre, fyra, jobba flitigt som en myra

Måndag, 30 mars 2010, 19:23:34
Klockan tickar
Tiden flyger
Och inte hjälpte det att klokan flyttades fram heller, då förlorade man valubale tid!

Fast nej, jag är glad över att det är sommartid. Fast ändå inte. Fast jo. Okej, fine jag vet inte. Eftersom min IB-hjärna evaluatar allt som finns nu för tiden, så ska jag gör en liten evluation av det hela.

snart exams (-),
snart inget mer studiebidrg (-),
inget jobb (-),
sista tiden med klassen (-)

näst sista veckan med lektioner (på gymnasiet) NÅGONSIN (+ eller -, vet inte ritigt)

värme (+)
snart studenten (+),
frihet (+)
exams klara (+)
IB-night (+)

Det ser ganska jämnt ut.. Det beror på vad man värderar mest! Jaja det största problemet nu är att fylla hjärnan med så mkt information som bara är fysiskt möjligt, sen aca exams, och sedan glömma allt igen. Let's do it!! Jag tycker ändå jag har hunnit revisa hyfsat mycket de senaste veckorna.. Men det faktum att det är typ 5 veckor kvar tills exams är extremt skrämmande när man kollar på högen man ska kunna. Men det är väl bara att beta av en sak i taget, ett matte tal i taget, en psykologi studie i taget, en svenska bok i taget...

Jag vet, mina problem är kankse inte så stora i ett värdsligt perspektiv. Men jag har mina mål och kan inte hjälpa att jag kommer bli besviken om jag får under det. Kan inte påverka mina förhoppningar.

För övrigt är min cykel avdammad och det känns helt underbart att cykla igen. Att vara hemma själv är också helt underbart! Lov ska både bli skönt, men är också lite skrämmande med tanke på att det är då the hardcore revision starts på riktigt om ni fattar.

Ja - revision/exams är allt som finns i mina tankar, men så är det bara helt enkelt. SKa bli lite mer o-IB:ig nån gång efter exams!

Tiden flyger
Klockan tickar
Måndag, 30 mars 2010, 19:39:12

No comments:

Post a Comment