Wednesday, February 24, 2010

Nån gång ska jag få ett liv!

NU är det bara tre dagar kvar, 5 av 15 mocks kvar och bara två dagar i den kallaste salen jag någonsin vart i. I måndags när det var typ -20 ute, tänk er då hur extreeeemt kallt det var i Aulan på Tingvallagymnasiet i Karlstad. Det var bara att sätta sig på fötterna, på med jackan över den tjocka tröjan och en tjooock halsduk. Ibland stod jag inte ut med händerna heller så jag satte på mig vantarna. Det gick dock inte så bra att skriva då. I alla fall så är de värsta ämnerna över, och nu väntas bara fysik och kemi p1 och 2 och slutligen matte p2. Så jag ska nog överleva det här ska ni se.

Igår tog jag en ledig dag från mocks och pluggade engelska IOC istället med N. Vi kom igenom Jane Eyre, Handmaid's tale och Gatsby. Jag kom fram till att får jag Gatsby eller historcal notes på handmaid's så är jag helt körd! Det är väl bara att börja böna och be att det blir något bättre än så!

Alltså jag ger er bilden av att allt jag gör och tänker på är plugg. Och det kanske inte är totalt lögn, men jag vill gärna att ni ska veta att jag har (läs: försöker ha) ett liv också! Förutom min Liv till syster som har vart och hälsat på i helt fel tid för att jag ska kunna vara något så när social.

I alla fall, på fredag kväll till exempel är jag en av ledarna på "haiken" som vi ska ha med våra yngre ungdommar i kyrkan. Vi ska sova där och sen ska vi till boda borg dagen efter också. Notera att jag har 3 mocks på fredag. Men jag vet faktiskt att man kan leva på övertrötthet ett tag!

Sen så såg jag faktiskt halva "the day after tomorrow" igår när jag kom hem från haik planeringen och IOC plugget. Syrran och morsan satt och såg det. Jag kom fram till att det var länge sen jag såg den.. måste nog se början igen nån gång.. det ger en lite perspektiv på vädret ute nu också :P

Jo coh sen är det ju lov snart, och då har jag flera planer också, som inte bara innebär plugg, faktiskt. Typ åka skidor en dag, och hälsa på syrran i rimforsa ett par dagar. Sen att jag har 3 eller 4 labb rapporter i mina kära science ämnen som ska hinnas skrivas är en helt annan sak, plus att jag har min oral en vecka efter lovet slutar (AAAH panik!!) innebär lite träning inför det också... men det ordnar sig nog!



Ja ni ser, ni behöver inte tycka synd om mig, för o-ödmjuk som jag är så tycker jag massa synd om mig själv! Jag erkänner det! Jag skyller på att jag är trött på att plugga nu! Men snart är det bara revision och det är ju inte så farligt... eller?

No comments:

Post a Comment