Saturday, March 20, 2010

Iland eller ulandsproblem?

Jag överlevde IOC och är nu igång med revision. Det gillar jag betydligt bättre, för mn blir så glad när man inser att man faktiskt kan saker och ting. Nu har jag också fått tillbaka mina matte mocks och är nöjd med resultaten, trots att jag var besviken först. Det är kul att känna att man kan någonting för en gång skull! Jag älskar matte (när det går bra, och med vissa undantag eg vectors)

Idag har jag dock mega problem med att komma ur sängen. Hela min kropp säger emot, helt seg!! och hjärnan verkar ha stängt av. Magen krånglar som vanligt och jag mår illa. Samma sak igår kväll.. Sjukdom på gång? hoppas inte det!

På fredag åker mina föräldrar till Tanzania i två veckor. Detta året verkar vara populärt bland min bekantskapskrets att ha just detta land som resemål. Föräldrarna åker förståss dit titt som tätt. Jaja min poäng är att jag som inte vart där på snart 3 år, blir smått avundsjuk och får en hel massa hemlängtan också! Dock är tz-vännerna numera utspridda över hela världen (afrika, USA, Canada, Europa...)jag hoppas och det planeras för nån slags post-IB reunion nånstans i världen nångång snart (vilket i tz-terms kan översättas till o-snart på svenska)

Jaja, iom att M och P åker iväg så får jag huset för mig själv (tydligen så vill inte ens syrran komma hit på påsklovet.. jag tar det personligt!). Perfekt tillfälle att få lite revision gjort, och lite lugn och ro för en gång skull, kan man ju tänka om man vill va positiv. Men jag vill va negativ och säga att här ska jag sitta ensam och plugga medan hälften av familjen andas tz luft och en fjärdedel gör ngt annat som tydligen är roligare än att sitta brevid mig och tjura.

Jaa, livet är hårt och orättvisst! Det är bara att leva med det. Det är ju skönt att dessa problem är i stort sett de största jag har... ilandproblem eller vad man nu ska kalla det. (fast iof är Tz ett uland, så tekniskt sätt blir det ju ulandsproblem också.. ha ha ha vad rolig jag är)

3 comments:

  1. Jag kommer hem till dig och sitter där och tjurar mia. Jag måste hem liksom. Jag blev bara lite shockad när varken mamma eller pappa kommer va hemma. Skulle aldrig lämna dig ensam så där länge.

    ReplyDelete
  2. Jaa!! Jag blidde glad nu! då slipper jag laga mat, tvätta, städa.. och dessutom har jag en privat chafför om jag vill nånstans! Yes! ;)

    ReplyDelete
  3. Och förresten - vaddå lämna mig ensam så länge??? Vad ska det betyda? Jag är en otroligt mogen kvinna, Liv, och klarar mig givetvis själv utan några problem alls!! :):)

    ReplyDelete