Friday, August 7, 2009

sol, vind och vatten

Då är man tillbaka från den västra kusten här i sverige. Det började med Ullared. Farligt ställe att åka till när man precis har fått lön kan jag lova er, men min självdisiplin höll i sig och majoriteten av det jag köpte behövde jag faktiskt. Och resten "behövde" jag. Faktiskt.

Underligt hur män avdelningen var betyyyyydligt lättare att ta sig fram i.... eller kankse inte... för övrigt har jag alltid tyckt att många killkläder är extremt mkt snyggare än tjejkläder. Varför blev man tjej?

Aja, i alla fall så spenderades två dagar hos mormor och morfar på styrsö i strålande solsken, balkong, båttur, cyklande osv.

Förresten så hjälpte jag mamma plantera om och lägga ny jord i endel blomkrukor för några veckor sen, och sen dess har mina krukväxter börjat växa! Okej, för er som inte vet det så har jag dödat typ alla mina krukväxter (inklusive en kaktus) och de som inte har dött har slutat växa eller delvis dött... (jag vattnar, okej??? växter bara hatar mig!) så detta är ett nytt fenomen för mig... mina växter växer! Helt otroligt... frågan är hur länge det håller i sig...

Idag har jag också sagt hej då till massa folk som flyttar härifrån kristinehamn, ochd et är ju lite tråkigt. Och fler hej då'n till flyttande personer blir det den kommande tiden, så jag måste nog köpa in lite näsdukar :/ tråkigt att så många flyttar! Men sånt är livet antar jag!

För övrigt börjar jag själv bli lite rastlös nu.. Antar att det är pga av den bakgrund jag har. Det längsta jag har bott på ett ställe i rad är 5 år, och då har man ändå vart i sverige två månader varje sommar. Och nu helt plötsligt har jag vart i sverige i 2 år och vet inte när jag kommer härifrån... Känner mig helt instängd!

Jaja! Fint väder (ja, jag är tillräckligt svensk för att prata om vädret jämt) är det i alla fall, och det njuter jag av till 100% kan jag säga! Hoppas det håller i sig ett tag!

nu ska jag sova! Eller se på en film... jag får se!

No comments:

Post a Comment