Monday, August 10, 2009

24 timmar på dygnet är för lite!

IBland blir inte allt som man har planerat! Eller ganska ofta faktiskt. Till exempel denna dagen. Den blev inte som planerad. Istället för att vara värsta nyttig och gå ut på en långpromenad, plugga både fysik och svenska samt ta tag i mitt inte alltför välstädade rum, som planerat, så satt/låg jag i sängen/soffan/fåtöljen och läste en bok (eller en följetongsroman snarare) av Stephen King. In my defence så har jag inte läst så många böcker som jag önskat denna sommaren (allt blir ju inte alltid som planerat) och dessutom så måste jag vila upp mig, och njuta rejält av de få dagarna (10 för att vara mer exakt) som faktiskt finns kvar av mitt liv... nej jag menar sommarlov... Fasst de kanske är synonymer i nuläget.

Ja ni har rätt, jag försvarar bara mig själv inför mitt dåliga samvete, men det är det enda sättet att överleva nu för tiden, så jaja! Men imorn, då ska jag ta tag i det. Då ska jag minsann va duktig. Då ska jag sluta procratinata, jag lovar! Och jag vet att man inte ska lova vad man inte kan hålla, det är därför jag lovar, så att jag inte bryter det. Tyvärr finns det diverse både böcker och filmer som ligger på hög och bara har väntat på att jag skulle få några minuter över att över huvetaget andas. Varför jag har procrastinatat att läsa en bok vet jag inte själv. Kankse kopplar min hjärna allt som är långa stycken av text till IB (Inte Bra) eller så har jag helt enkelt inte kunnat slappna av tillräckligt för att sätta mig ner med en bok. Eller så har all tid spenderats åt annat icke-ib relaterat helt enkelt! Who knows?

Sen ska jag hinna med tandläkaren 2 gånger, optikern en gång, träffa både de ena och andra folket, planera in samtal med utlandets befolkningar och massa andra grejer... och på ngt sätt se till att tiderna passar allt! Och framför allt lyckas få mitt planerade plugg gjort... okej jag är inte förvånad att jag inte har pluggat så mycket (är snarare förvånad att jag har pluggat överhuvetaget) men nån gång måste man ju få igång motivationen. Hur ska det annars gå?

My point is that jag har för mycket att göra på för lite tid. Och så sitter jag här och bloggar? Ja, men som facebook testet sa, jag procrastinatar 85% av tiden. What's new lixom?

Nu har visst bilderna från MBT kommit ut på hemsidan!! Då vet jag vad jag ska göra den närmaste timmen! See ya when my brain is back to reality ;)

(Haha insåg just att första ordet i detta fantastiska inlägg blev IB land... haha... ojojoj min humor är på topp!)

4 comments:

  1. HAHA :)
    Snacka om att läsa sina egna tankar...

    ReplyDelete
  2. det värsta är att jag seriöst trodde du gjorde en forshaddowing eller typ wordplay när du skrev IBland för jag läste det också som IB land :P haha du är en great writer! :P

    ReplyDelete
  3. Seb: haha typiskt IB människor!

    ReplyDelete