Friday, August 28, 2009

The beginning of The end

Helg! :) :( :? :/ :D
Behöver jag säga något mer?

Denna veckan har vart... vanlig men ändå annorlunda. För det första så känns det som man aldrig har vart ifrån skolan. De stela axlarna är tillbaka. Har redan vart nära att missa tåget två gånger, och fått springa betydligt fler.

För det andra var det helt underbart att träffa folk igen, och på något sätt finns det en uns att ny energi och motivation som ibland får för sig att va till nytta. För att demonstrera så gjorde jag klart veckans matte i måndags på en håltimme, och har faktiskt pluggat på majoriteten av håltimmarna denna veckan.

För det tredje, så har jag haft huvudvärk sen i måndags. Har nu fått nya linser och hoppas på att detta fenomen nu lämnar mitt stackars huvud som behöver fungera som det ska. Ser bättre gör jag i alla fall, men än så länge är det inte borta :/

För det fjärde så inledde jag denna dagen med att få punktering på cykeln och fick springa ca 2 km med cykeln och en tung väska på 11.5 minuter (jag vet, det går inte ihop) för att hinna med tåget. Jag hann precis.

Och sist, men inte minst, så har syrran ju inte befunnit sig här. Ska jag vara riktigt ärlig har jag inte märkt det så mycket. Om det beror på att jag har vart så upptagen, eller för att hon var så upptagen förr, eller något annat, vet jag inte. Allt jag kan konstatera är att jag har fått ut mer av hennes blogg inlägg än av de 4 samtal jag har haft med henne. Jag har fått dra ur henne grejer för att få reda på mer än att "det är bra".

Nu väntas då helgen... Lite mera sömn, lite mera roligt, mycket mera plugg, för att beskriva det lite kort.
Diverse böcker att läsa, anteckningar att skriva, uppsatser att komma igång med, IA outlines, ett prov att göra, design lab ideér att fundera över, en presentation att förbereda och exercises i massor. Och nu har jag inte räknat med EE (som troligen ändå kommer ligga orörd).

Men som sagt, med nya mål (studenten, tiden efter exams, livet) och ny motivation (inget val) så ska nog denna helg också få sitt lyckliga slut!

Nu ska jag iväg på nya äventyr och träffa icke IB-relaterade folk (no offence)

No comments:

Post a Comment