Thursday, August 13, 2009

Dagens ilandproblem

Åh vad trött jag blir... på datorn, internet, hemsidor, och teknik över huvetaget. Här fyller man i en utvärdering, tänker igenom sina svar, skriver ganska långt på endel ställen, går tillbaka, ändrar. Och så skickar man iväg det. Osså fungerar inte sidan, man försöker gå tillbaka, och allting är borta! Suck säger jag bara. Och det får man för att man försöker allt vad man har att skriva en bra utvärdering. Nu har jag ingen lust att skriva om hela skiten. Får göra det nån annan dag.

För övrigt gjorde jag backup idag på alla mina bilder, dokument, program; ja allt möjligt. Har haft en känsla av att min gamla trötta dator kommer dö på riktigt en vacker dag inom en snar framtid. Jorå, den dör ibland, men den brukar gå att återuppliva. Men en dag kanske blir den sista för denna också. Den har sett många ställen, skrivit många texter, krånglat många gånger, laddat in många kort, i Tanzania och Sverige, Afrika och Europa. Flyg och Båt, bil och tåg. Det har vart lek och alvar, uppsatser och dikter, mail och chatt. Det blir sorgligt den dagen som min kära dator dör. Men också helt underbart att köpa en ny som inte är så fruktansvärt seg och trög och hemsk.

Var föresten och besökte Fanny, min pärla, idag, i huset med de blåa fönsterramarna. Det ledde till en hel del myggbett (efter en promenad i skogen), och en hel del tankar att processera måste jag säga. Det blir nog så efter så långa samtal som vi kan lyckas få ihop!

Måste bara meddela (kan ju inte skriva ett inlägg utan att nämna IB fattar ni väl, kära vänner!) att det är endast en vecka kvar tills skiten drar igång igen. Ja, jag förstår att ni lider med mig! Önskar jag kunde säga att jag kommer njuta till 100% av sista lovveckan. Självklart kommer jag försöka, men det är nog lika bra att ge upp direkt, tankarna förstör friden och vilan totalt. Lika bra att vänja sig ;)

7 dagar och några timmar kvar

Jag måste seriöst börja vända tillbaka dygnet!

No comments:

Post a Comment