Tuesday, August 18, 2009

I'm doing fine, thank you.

andas in, andas ut, andas in, andas ut

huvudvärk
ont i magen
ont överallt
svett
svårt att somna
mardrömmar
illamående
spyfärdighet

kan det vara malaria tro?

Okej, riktigt så extrema kanske symptomerna inte är, men många av dem stämmer in på min nuvarande state of mind. I alla fall till en certain degree, if you know what I mean. Sen att jag inte expectar att det blir bättre veckorna, månaderna, ja till och med året som väntar är ju också något att taka into account.

Ett och ett halvt dygn har vi kommit till nu. Eller för att vara mer exakt så 1 dygn, 12 timmar och 52 minuter. Tills man sitter i Aulan och lyssnar till ett fantastiskt tal av vårat egna lilla Hallon och får höra att ja, det är vårat sista år, ja, tiden har gått fort, ja, vi tar studenten i slutet på året och ja, nu ska vi jobba hårt i slutspurten.

Sitter just nu och plannerar min sista dag vid livet. Ett besök hos optikern. Ett besök hos Fanny. Lite quality time med svenska WA. Och ytterligare ett förhoppningsvis långt samtal med en av New Mexicos invånare.

Idag satt jag på bussen. Jag somnade. Och vaknade ett par gånger av ett ryck och var förvånad när inte min en viss lärare stor med Psychologi EE upptryckt i ansiktet på mig. Nackspärr fick man också av den där bussresan.

Om man bara kunde få läkarintyg för att stanna hemma för nackspärr!

2 comments:

  1. Mia, du lider helt klart av the IB-syndrome, en sjukdom vars symptom liknar malarians to a large extent. Som din personliga läkare ordinerar jag vila samt lugnande tabletter ;)

    ReplyDelete
  2. lugnande tabletter? Det lät intressant! ;)

    ReplyDelete