Thursday, February 4, 2010

Trött-på-plugget dag

Det börjar kännas alltså. Det är inte långt kvar nu. Man har börjat revisa i flera ämnen. Imorn är man klar med TOK, och sen är det bara Svenska WL2, fysik och kemi labbar och english IOC av alla IA kvar. Om exakt en vecka börjar mocks för oss fysik elever med p3. Men efter mocks och "lovet", är det typ bara revision i alla ämnen.

Engelska - sista och 9:e work, Hamlet, klara nästa vecka
Svenska - sista och 15:e work, ??, ska börja snart
Psych - snart klara med sista option
Chem - snart klara med sista option
Fysik - klara, kör past exams revision
matte - klara, kör past exams revision
Tok - presentation imorn, sen klar
mocks/exam info - check
lösenord för att hämta grades - check


För övrigt måste jag bara få ut min frustration över ett par saker, så ni får ursäkta.

Mycket plugg = stanna längre i skolan och plugga = senare tåg/buss hem = sen tåg/buss pga av massa snö = missa stadsbuss i k-hamn = vänta till nästa buss = trötthet/hunger = komma hem 3,4 timmar senare än vanligt = orka inte plugga något hemma = mycket plugg = OND CIRKEL!

Jag har helt enkelt en trött-på-plugget, vill-bara-att-det-ska-va-juni-NU dag!

Dagens glada: Jag kom på att jag behöver inte göra litterary option i english p2... jag kan välja language and culture option, vilket kommer rädda min framtid!!! (för att vara extrem) lalalala :)

No comments:

Post a Comment