Sunday, February 21, 2010

Snö, glädje och lite klagomål!

Snö, massa massa snö. Om någon har missat det dvs. Det är så fint ute nu när solen skiner och all smuts är övertäckte med vit, pudrig snö.

Vill även passa på att tacka de svenska OS deltagarna för deras starka insatser.

Och ett tips till er alla, skicka ett sms/email/ring/faxa och tala om för en vän hur bra den personen är och hur glad du är att ni är vänner, för tänk vad glad man själv blir av sånt! Själv blev hela min syn på denna dagen ändrad från usch-måste-plugga-psychologi-hela-dagen till jag-måste-plugga-hela-dagen-men-det-är-ok-för-jag-har-så-underbara-vänner-som-gör-livet-värt-att-leva! Inte för att jag var seriöst villig att dö pga av psykologin (bara nästan) men ni fattar!

Jag vill bara klaga lite också (för det är mitt mellanamn). Jag blir så trött på alla dessa personer som klagar hur det än är är (motsägelsefullt, jag vet). Alla tjötar om att det skulle va så härligt med en vit vinter. Här kommer en vit vinter serverad på silverfat, och då hör man konstant folk som sitter (på tåget) och klagar över att "räcker det inte nu". För att inte tala om de som tjatar om en varm sommar, men så fort det blir över 25 grader så är det föööör varmt. Och regnar det är det deprimerande. Och är det slask är det hemskt. Det ska vara lagom, lagom, lagom, lagom! Njut istället över den vackra snön så länge det varar. Lek i den, åk skidor, kasta snöbollar, eller njut av att kunna sitta inne under en filt och se på OS om ni tycker det är för kallt. Fryser ni så sätt på er kläder när ni ska till jobbet lixom, man behöver inte gå klädd som om det är sommar, era garderober är säkert fyllda från topp till tå med kläder lixom!! Det var till alla klagande medelålders kvinnor på tåget vars samtalsämne centrerar runt vädret och hur hemskt det är.

Hejdå, nu ska jag plugga. Och glöm inte göra en vän glad idag, för imorgon kanske det är för sent!

No comments:

Post a Comment