Saturday, October 31, 2009

Centralamerika here i come

Okej, för er som inte riktigt har förstått eller vill veta mer om min resa till Costa Rica, ska ni nu få lite mer info!

En väldigt nära vän som jag lärde känna på min gamla skola i Tanzania pluggar numera i New Mexico, USA, men hennes familj bor i Costa Rica. (Hennes mamma kommer därifrån typ) Så under jul kommer hon vara i Costa Rica! Och då har jag funderat på att åka dit också, men inget är ju gratis, speciellt inte när man lever på sitt studiebidrag, ska ta körkort och tar studenten. I alla fall så fick jag halva resan i födelsedagspresent, vilket innebar att jag blev överlycklig och biljetter letades upp så fort som möjligt! Och nu är de beställda! Håller på att kolla upp vaccinationer och försäkringar sånt annat viktigt som kan va bra att ha.

När är det då? Jo, mitt plan lyfter från Arlanda, Stockholm kl 20:55 den 13 december 2009. Och hemma på Arlanda är jag igen året därpå klockan 20:00 den 8 Januari!

Det ni! 3.5 veckor i Costa Rica! Starting Lucia!!!

No comments:

Post a Comment