Wednesday, October 14, 2009

I'm dreaming of a white birthday

Hon kom in genom dörren, åt mat och gick och la sig och sov i 3 timmar.

Nej, det blir ingen följetongs roman grej. Inspirationen och kreativiteten har förvunnit och mitt intressanta tågliv har återgått till den vanliga sov-hela-vägen typen. Har vart nära att missa K-hamn stoppet och fortsatt mot Stockholm flera gånger. Inte bra det, måste börja ställa mobilen om det här inte ska sluta i katastrof. Eller iof kanske inte det är katastrof och hamna i Stockholm.

Det enda roliga när det gäller tåg är väl att en asiatiska tågkonduktören på 07:15 tåget har färgat håret blont. Inte det snyggaste jag har sett men ganska roande om jag säger så.

Jaja, i alla fall så kände jag igår och idag att jag har uppnått något för första gången på flera veckor. När det gäller plugg i alla fall. Pratade med psychology läraren om min first draft i IA och insåg att jag inte hade nån aning om när jag har gjort den. Alltså jag kommer rent av inte ihåg när jag har gjort den, jag var i nån slags annan värld tror jag. Men jag vet att jag spenderade extremt många timmar på den sammanlagt. Så det går inte riktigt ihop. I alla fall så lönade det sig :)

Sen så hade jag ett kemi prov igår, vilket gick hyfsat (tror jag). På grund av detta så, under natten tills idag, drömde jag igenom alla mina flash cards i kemi. För jag visste att jag behövde plugga inför prov. Problemet var bara att det provet jag hade idag var i fysik. Bra lixom, dröm-pluggar inför ett prov jag redan har haft. Lyckat! Men trots extreeeemt lite plugg inför detta fysik prov så känns det ändå hyfsat. Jag vet inte om det är ett gott eller dåligt tecken..?

Nu ska jag, efter att ha vart vaken i endast 1.5 timmar sen jag kom hem från skolan, åter gå och lägga mig i den varma sköna sängen innan dagen åter börjar om 7 timmar och 40 minuter, klockan 05:55, mitt i mörka, kalla natten!

Det är heeelt underbart att sova, in case you didn't know!

p.s. Det förvånar mig inte om det börjar snöa vilken dag som helst :(:(

2 comments:

  1. Word, sova är underskattat.. dröm-pluggeri däremot, överskattat;)

    ReplyDelete
  2. dröm-pluggeri har jag inget emot om det är före prov :P Men det skulle iof va skönt med att ha åtminstone natten pluggfri

    ReplyDelete