Sunday, November 29, 2009

Nymåne och stjärnor i föntrerna

Nu har jag också sett den, och jag måste säga att den var mycket bättre än förväntat. New Moon pratar jag om förstås. Kanske för att jag inte förväntade mig så mycket. Men ja, jag är nöjd.

Sen att vi hittade massa stylistic devices så som alliteration, tretal, metaforer, foreshadowing osv osv kan man ju inte komma undan. Och analyserande över vad en nymåne kan symbolisera ska vi inte heller prata så mycket mer om, för att inte tala om att det var stjärnklar himmel när jag och N gick hem och diskuterade saken. Sen funderar jag på hur myckert av Jacobs muskler är riktiga, för ja.. ja.. det var.. mycket muskler.

I alla fall, har även hunnit med lite julbak till KGCP som säljer idag. Fick några timmar service där! Perfa!

Och för att få ytterligare lite julkänsla så har vi nu jul dekorerat här hemma, och jag var på en ackapella (stavning?) kör igår. Så sjuuukt bra gjort! Julsånger och väldigt snyggt och genomtänkt alltihopa. Tummen upp helt enkelt!

Dagens skämt: Hur vet man att Jesus är vägen?
svar: Han föddes under (h)julen!

För övrigt har jag hört idag att "det bästa man kan göra på första advent är att inse att man är en åsna". Så jag erkänner, efter alla dessa år, att min syster har rätt. Jag är en åsna.

5 comments:

  1. Blää...snälla lilla du. Musklerna...du också?

    ReplyDelete
  2. han hade ju mkt muskler! Har inte skrivit ngt annat!

    ReplyDelete
  3. skäms inte Mia.. muskler är och kommer alltid förbli muskler;)

    ReplyDelete
  4. Börjar bli fjorttis varning på dig mia...det var ett rätt B-igt skämt också

    ReplyDelete