Sunday, November 22, 2009

Ms Klant Hector

Ouppmärksamhet, klantighet och extremt-dålig-humor har vart mina mellannamn under en stor del av mitt liv, det kan jag erkänna.

  • Typ nästan bli överkörd av en buss som är orange och mitt framför ögonen på mig.
  • Och typ gå ut rätt framför en cykel, för att sedan ta tag i styret när jag upptäcke den så att mannen på nästan ramlande av och dessutom blev väldigt irriterad
  • Och typ skratta åt samma otroligt dåliga skämt i flera år i rad, till exempel om tomater som blir ketchup.
  • Och typ ramla av en scen framför massa folk som började gapskratta
  • Och typ skratta åt saker i helt fel situation. Till exempel för att jag tror det är ngn skämt reklam när det egentligen är ngt väldigt allvarligt... (Vilket leder till att alla i rummet stirrar på mig som om jag är dum i huvet... jag dömer dem inte)
  • Och typ läsa fel när jag läser högt, så det blir helt fel ord..
  • Och typ glömma bort tandläkartider. Vilket leder till att jag springer genom hela skolan, springer in i folk, och fryser ihjäl för jag glömmer jackan. Kan också leda till att jag springer genom hela bussen som är påväg till Kristinehamn och tvingar dem att stanna, för att sedan hoppa av och gå på en annan buss som åker tillbaka till Karlstad. Folk stirrade på båda tillfällena.
  • Och typ gå in i folk hela tiden
  • Och typ sitta och tänka på något helt annat än det folk pratar om och därefter skratta åt ngt jag tänkte på... för att sedan inse att de talade om något som var tvärtemot roligt.
  • Och typ sitta och lyssna på någon som pratar med mig i typ 5 minuter för att sedan inse att jag inte hört ett ord och va tvungen att fråga vad de just sa.
  • Och typ glömma saker överallt, så som dator, USB minne (med väldigt viktiga saker på) och tandställning.
  • Och typ gå upp och duscha klockan 6 på morgonen för att sedan inse att det är lördag.
  • Och typ packa väskan, och börja gå mot stationen för att sedan någon påminner mig om att lektionen som just slutade var första lektionen för dagen, inte sista.
  • Och typ springa ner för en rulltrappa som går uppåt när jag nästan är uppe för att jag glömde något nedanför.
  • Och typ att tro att någon vinkar och ropar till mig, och därför svara, när det egentligen inte var mig de pratade med.
Men jag har ändå lyckats dölja mina mellannamn väldigt väl, enligt mig själv. Saken är den att nu verkar det som om de helt plötsligt blivit förnamn. Några exempel på vanliga smeknamn är "tönt", "klant" och "blunder".

Som jag har citerat förut:
"People have the right to be stupid. Some people abuse that privilege. "

5 comments:

  1. Förutom bussincidenten, cykeln och att ramla av scenen hade det lika gärna kunnat vara mig du skrev om. Jag har å andra sidan ganska duktigt med andra saker att lägga till istället.

    Har en svag känsla av att det inte är speciellt bra att vara lik någon på de områdena.. Eller vad säger du??

    ReplyDelete
  2. Haha!! Jo listan kan fortsätta rätt länge för att vara ärlig... :P

    Jag vet inte riktigt... tror inte det är så bra heller :P Men det är skönt att inte va ensam om problemet här i världen... ;)

    ReplyDelete
  3. hehe i stor del av ditt LIV :P förlåt...jag har också dålig humor... Och jag skrattade åt tomat och ketchup :P Sen vadå måste ha lite flumm människor i världen också Keep it up! :D

    ReplyDelete
  4. I AM NOT ALONE! Ärligt Mia... jag tror inte du är värst på denna jord inom detta område:P

    ReplyDelete
  5. seb: haha aldrig hört den förr (Liv asså) ;)
    panna: nej, kankse inte värst, okej, men kankse delad första plats;)

    ReplyDelete