Friday, November 13, 2009

IB by the TV

Framtid

Om exakt en månad sitter jag på ett flyg som är på väg till mellanlandning i London, vidare till Texas och sedan slutdestination Liberia, Costa Rica. Jag måste säga att det är skönt att ha något positivt i framtiden i dessa mörka tider.

Jag planerade just de kommande veckorna detaljerat för att vara säker på att jag får allt gjort, och för att vara kort kan jag citera ibqoutes.com

"In IB we don't believe in miracles... We rely on them!"


Ännu frammare tid

Tankar på framtiden snurrar runt i huvudet som en irriterande mygga när man försöker sova. Jag gillar inte tanken på att bli vuxen och sluta skolan. Eller vuxen blir jag ju iof inte förrän ett halvår efter jag har slutat skolan enligt lagen, men ändå.

Jobba? Plugga? Resa? Bibelskola? Jobba utomlands? Plugga utomlands?
Vad, när, var, hur?
Varför?

Nutid

Nej nu ska jag spara mina hjärnceller till viktigare saker såsom matte och TOK, och sätta mig framför...em.. vad heter den nu igen... det var så länge sen att jag knappt minns det.. Något med Te.. man dricker ju ofta te där....

Juste TVn!!!


1 comment:

  1. "Miracles happen every day, most people just choose not to see them." Och vad kan egentligen vara viktigare än teven.. inte är det matte i alla fall!

    ReplyDelete