Sunday, September 6, 2009

Får man CAS timmar för det?

Oj vad tiden går fort... Ändå känns det som det var evigheter som skolan började, men jag insåg just att det inte va alls länge sen (Mest pga att jag funderade ut när jag fyllde på med pengar på mobilen sist, vilket sorgligt nog var alltför kort tid sen)

Imorse var jag duktig och sprang. Och jag höll på att dö, för att ni ska få en bild av ungefär hur bra kondition jag har. Mina ursäkter (mest till mig själv) är att cykeln fortfarande har punktering, så jag måste (typ) ta bussen jämt och så pendlar jag ju, vilket tar många valuble timmar på dagen, och slutligen så går jag ju faktiskt IB, vilket innebär att plugg samt procrastination måste komma först. Man kan inte hinna allt här i världen.... Oh juste, kom på att CAS kan jag också ha som ursäkt.. Fast det blir efter jag har kommit igång med det mer.

Helgen har vart trevlig, började med en mysig filmkväll med en dålig (my opinion) romantisk komedi (De ville se ngt man inte behöver tänka något i... Jag tror jag har hört det förut...). Lördagen bestod av besök på öppningaen av nya secondhand i k-hamn. Ett ord kan det beskrivas med: Trångt. Senare tog vi två bussen till k-stad och efter en kort stund hemma hos Hektors åkte vi till Dimploma Ceremony. Jag funderade på att gå fram när de frågade om någon mer som inte har fått borde få ett diploma. Men måste säga att jag gick därifrån med liite mer motivation (som försvann dagen efter, men det är ju en annan sak). Lite trevligt fika efteråt med några IB3or och Nikki. På kvällen blev det att träffa lite nya folk. Och sen, efter ett samtal med utlandet (världsdel USA) så sprang jag, som sagt. Och jag tror Liv blev smått irriterad på mig i kyrkan sen, för jag satt och analyserade lite... Jag hittade både imegery, repetition och alliteration i sångtexterna! Hela mitt liv (Och min Liv också för den delen) är infiltrerat av detta tänk.

Nu har jag faktiskt pluggat. Lite i alla fall. WA i Svenska. Lite i alla fall. Före jag började procrastinata här. Lite i alla fall.

Jag har kommit på en sak. Blogga, det är ju kreativt... typ.. en dels bloggar i alla fall.. Och jag behöver creativity... fattar ni??

Oj, klockan är eftermiddag, och jag måste ta tag i högen! Klockan går och går...
Oj, vad tiden går fort...

Dagens fundering: Varför är man bara motiverad när man inte är i närheten av sina skolböcker?

No comments:

Post a Comment