Tuesday, September 15, 2009

dåligdag.se

Här sitter jag och är irriterad över världens alla dyra flygpriser som finns när man som mest behöver åka utomlands. Costa Rica, i jul, som är mitt mål, kostar minst 12000, vilket jag inte har råd med det här året som fattig blivande student. Och dyrare blir det för var dag jag kollar. Det är bara att vänta på att ett mirakel ska ske. Antingen att det kommer pengar på brevlådan, eller att på något sätt kommer det upp en billig biljett nästa gång jag kollar.

I bland är världen så sjukt stor, och avstånd känns stora, och det ser omöjligt ut att ta bort dessa avstånd. Suck. Önskar man var vuxen och hade fast inkomst. Eller inte hade skola som man absolut inte kunde missa nån vecka av.

Och nu kom jag på att mitt USB sitter i en dator i skolan. Lyckat. Så otroligt lyckat.

1 comment:

  1. Men du får inte åka nåntsans över jul! Hur ska jag då kunna träffa dig?? Jag ringer snart och muntrar upp dig :) (om du hinner läsa detta innan det vill säga...)

    ReplyDelete