Thursday, January 28, 2010

The tone of voice is...?

Alltså jag är så extremt uttråkad dessa dagar! Jag vill ut och resa igen! Se världen istället för att sitta här med näsan i böcker och försöka komma ihåg vad Rosenham gjorde för 27 år sedan. Och jag bryr mig inte heller om vad det är för skillnad på sanning i matte, konst och etik. Och vem bryr sig om hur fort en 375 gram tung tyngd snurrar om man sätter fast den i en spiral och snurrar runt den lite? Och varför lära sig strukturen på aspirin? Och dessutom analysera en text som handlar om en gammal tant som tycker snö är coolt och står på en tågstation och väntar på tåget. Fasst egentligen väntar hon på döden. Det kallas Metafor. Slösa 1.5 timme på att bevisa att det är döden det handlar om och inte ett tåg. Och sist men inte minst, vem bryr sig om tonen på en text?

Någon som vill med och resa resa resa, se världen bortom det du ser och kan betala biljetter, hotell, mat och nöje för mig också så skulle det vara underbart! Du kan gärna göra mina exams i maj också och få 45 poäng, så skulle det vara pricken över i:et! Vill du skaffa balklänning åt mig så skulle det också va perfekt. Sen om du ändå är igång kan du ju bestämma vad jag vill plugga till, söka in till lämpliga universitet, söka lite jobb åt mig, och allmänt planera in min framtid! Då skulle jag verkligen vara tacksam!

Och vill du gå på bio så har jag presentkort själv, så du behöver endast bistå med sällskapet!

Dagens ordspråk: Ett gott skratt förlänger livet! :D

1 comment: