Friday, January 29, 2010

That merry May day!

Min framtida man ska älska husarbete, och han ska föra de generna vidare till våra barn också. På det sättet slipper jag någonsin städa, tvätta, diska, bädda osv. Jag tycker det är ett väldigt bra framtidsmål.

Om jag får jobb i sommar är det ett mirakel. Men åh andra sidan så har jag hört att livet är en rad mirakel som kallas vardag, så varför inte?

Nackdel med att vara född sent på året och hamna ett år före i skolan: Man är inte 18 varken på studenten eller efteråt... så körkort får vänta och jobb är svårare att få. Och dessutom massa andra nackdelar som hör till att vara omyndig!

Fördel med att vara född sent på året och hamna ett år före i skolan: När jag är 29 är resten av klassen 30 eller 31, så då kan jag ge igen på allt retande om att jag är liten. Och dessutom kan jag skylla många saker på att "jag är faktiskt inte 18 än!", vilket kan vara praktiskt ibland. Och jag får åka tåg/buss billigare mer än ett år längre än andra folk! Och dessutom kommer jag bara har gått 11 år i skolan, och de flesta har gått 12 eller 13 (om man räknar med förskolan)! Då kan jag skryta om det ju! En annan fördel..

Nej det här börjar bli lite obalanserat. Det måste det ju va i en evaluation... Det är snart mocks.. bäst att jag sköter mig!

Dagens glada: Klara med MATTEN!!!!!!!!!!! Bara revision kvar :)

Den 14 maj 2010 klockan 10:00am Svensk tid. Det är om 15 veckor minus 8 timmar och 20 minuter. Jag föreställer mig känslan. Sorg? Glädje? Tomhet? Frihet? En tung livslång börda som lyfts? Panikångestattack? Trötthet? Handkramp? Nervositet? Ilska? Besvikelse?

Antagligen är det helt enkelt ÖVERLYCKLIGHET! En dag att minnas helt enkelt...

4 comments:

  1. Å andra sidan är det svårt för dig att hänga med ut och dansa ^^ Vi mobbade en av mina polare för de (hon är född på nyår). Samtidigt mobbade hon mig för billigare biljetter, barnbidrag under en längre tid etc.

    Så vilket tror vi är bäst??

    ReplyDelete
  2. Det var gött att få barnbidrag över sommaren då iof... Men ja, nej, jag vet inte.. är väl bara att acceptera sin situation antar jag :P

    ReplyDelete
  3. BTW, tror du din man har en tvillingbror som dessutom är väldigt teknisk? En sådan man skulle uppskattas!

    ReplyDelete
  4. Självklart har han det!! Det är bra att ha en sån i släkten. Och han ser ut att va singel också, så jag kan introducera er om du vill ;)

    ReplyDelete