Sunday, January 10, 2010

Hur har du haft det?

Efter ett misslyckat försök att sova och vända dygnet till något som liknar Sveriges tidzon gav jag upp. Med tjocka kläder och varma sockar och en filt runt mig sitter jag nu istället vid datorn. Som ni kanske förstår är jag tillbaka i Sverige, fryser och upplever det så kallade jet lag.

Den frågan som naturligtvis återkommer när man kommer tillbaka efter en sådan här resa är självklart den ovanstående (se titeln). Därför tänkte jag nu svara på denna frågan.

Kort svar: Helt sjukt underbart!

Lagom svar: Det har vart väldigt kul. Resorna dit och hem har gått bra. Vi har gjort jätte roliga grejor, så som åkt linbanor i regnskogen (2 gr), gått på olika hajker till ett par vattenfall, vart vid stranden och badat i Stilla havet, badat i varma källpooler, gått på broar i regnskog, gått på prommenader i regnskog, turisthandlat, sett massa djur, firat jul, firat nyår, vart med om det så kallade "blue moon", umgåtts, ätit Costaricansk mat (t.ex. Tamales), lekt, läst, dansat square dance och english country dancing, sovit, tagit tupplurar, sovigt, vilat, sovigt, pratat i sömnen ("It's called a squirrel!" med en arg ton), och massa massa annat! Självklart även mindre roliga saker så som sett ormar, nästan trampat på ormar, sett döda ormar, sett ormskinn (och andra mindre otrevliga djur så som skorpioner, spindlar och gigantiska paddor)

Långt svar: If you are not Swedish, and "Lagom" is not enough for you, klick on the above links and you will recieve more detailed explanations of about the stuff i have experienced. If that still is not enough, pictures will arrive shortly both to here and facebook. And if that still is not enough, you will have to pay me a visit, look at the hundreds of pictures that will not be avaliable online, and spend several hours listening to me going on and on about this wonderful place and trip.

Jag har ingen aning om varför jag bytte till engelska.. Antagligen en bi-effekt av resan. Så.. in sum så har det vart underbart och Monteverde kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

No comments:

Post a Comment