Wednesday, April 21, 2010

isolerad framför skrivbordet

Det är tredje dagen på revision och jag har lunchrast!

Revision, vilket för min del har inneburit att sitta hemma och plugga hela dagen, har visat sig vara både lättare och svårare än förväntat. Motivationen finns där, faktiskt. Problemet är bara att allting tar längre tid att göra, och tar på krafterna mer än planerat. Med andra ord även om jag sover ordentligt osv så orkar man inte plugga hur länge som helst, även om man tar regelbundna pauser. Huvudvärk konstant nästan, och man är helt slut efter en dag av plugg!

Så det är inte direkt tid eller motivationen som saknas. Det är energi och hjärnkapacitet. Något tips på hur man ökar detta?

Man blir sjukt isolerad från resten av världen också, men det blir väl så!

Nej, nu har jag 10 minuter kvar av lunchen, och ska ta lite luft - min hjärna behöver syre!

förresten - what's with the snow??

2 comments:

  1. se till att ta en kort promenad varje dag, så att du får lite luft. Så släpper huvudvärken ska du se :)

    ReplyDelete
  2. mm, jag brukar göra det innan jag börjar på morgonen, men det är nog bra och gå ut lite mer!

    ReplyDelete