Friday, April 23, 2010

Ett land i taget!

Här sitter jag, sent på en fredagskväll efter en vecka av revision och har... framtidsångest! Jag insåg just att eter studenten har jag inga definitiva planer inför hösten..! Jag vill inte sitta och göra ingenting i höst!! Men inte plugga.

Helst vill jag bara ut och resa. Tillbaka till Costa Rica, tillbaka till Tanzania, kankse explora Europa lite, i och med att jag endast vart på Kanarieöarna och Trysil, om man inte räknar med diverse flygplatser. Asien är ännu obesökt. Australien skulle va grymt kul.. även USA är ju ett måste någon gång! Och lite mer av Afrika, har ju bara vart/bott i den östra delen. Kanske dags för Sydafrika... eller varför inte lite öken i nord/väst?

Kanske borde ta en rundtur och hälsa på gamla ISM (tz) kompisar när de väl har börjat på universitet/college nästa år över halva jorden (verkar bara va jag som svenskt nog ska ta nått sabbatsår).

Kankse är Norge bästa altenativet. 1. Ett annat land (förutom att jag vart i trysil) 2. Jobb/ bra betalt. 3. Nära hemma om man skulle ångra sig..

Måste bara vänta tills jag är 18 så jag har nån chans att få jobb!

Fast först kanske jag ska fokusera på att plugga och göra exams..

eller kanske sova nu..

en sak i taget, en dag i taget, ett land i taget!

No comments:

Post a Comment