Thursday, September 9, 2010

stickning och äppelsylt

2.5 månader senare börjar jag blogga igen. Varför? Jag är arbetslös, har massa tid och är numera helt klar med IB, därmed finns ingen risk att jag bloggar om det hela tiden.
För att recapa lite av den senaste tiden kan jag dra en snabb summering. Fick betyg, blev glad, sommarjobbade i 4 veckor, fick lön, köpte en dator, gick på diploma ceremony och avslutade därmed mitt liv som IB-elev. Om ma
Jag har lyssnat igenom alla Harry Potter ljudböcker. Det började jag med redan på sommarjobbet där jag rensade ogräs och grusgångar hela dagarna. Avslutade sista boken igår. Känns lite tomt, som när man första gången läste HP and the deathly hallows. Men livet går vidare.

Under tiden jag har lyssnat har jag gått på promenader, stickat en halsduk...ja ni hörde rätt, JAG har STICKAT en HALSDUK. Och fin blev den också. Väldigt höstig :) Jag är väldigt stolt förstår ni, för jag har inte stickat sen mellanstadiet och den halsduken var det hemskaste jag har sett.. Denna kan jag faktiskt tänka mig att använda. Den är sjukt snygg. :)

Idag har jag kokat äppelsylt med kanel. Sjukt gott blev det.
Okej, jag vet, det låter patetiskt. Stickning och äppelsylt, kan det bli mer pansionärsvarning? Fast jag väljer att kalla det vuxenpoäng. Men för att lugna er kan jag säga att jag gör regelbunda besök hos körskolan och statsar på körkort så fort jag fyller myndig, vilket jag gör om drygt en månad.

Dagens citat: When it rains on your parade, look up rather than down. Without the rain, there would be no rainbow.

3 comments:

  1. Gör som jag. Bestäm dig för att tant är en komplimang. Känns inte lika dystert då ^^

    ReplyDelete
  2. jag har vant mig vid att käring är ett bra ord :D

    ReplyDelete
  3. haha, skönt att höra från båda av er!

    ReplyDelete