Wednesday, June 30, 2010

Att gå vidare...

Jag har kommit på att jag har en tendens att skriva här endast när det har med IB att göra... Undrar varför.. mitt sätt att releasa lite ångest kankse?

I alla fall, denna gången handlar det självklart om det enda som är kvar av IB - betygen! De anländer på en internet sida klockan 15:30 på tisdag (6 juli). Det har jag smått ångest över. Som tur är så är jag ganska uppbokade resten av denna veckan så jag har nog inte allt för mycket dö-tid att hinna fundera allt för mycket på det..

Med tanke på att min lust att blogga håller på att totalt försvinna tänkte jag ta en bloggpaus tills jag får lust igen.. Så därmed vill jag säga ett tillfälligt adjö till mina trogna läsare. Det har vart ett nöje...

Vi kanske återförenas här om några månader.. vem vet..?

En gammal dikt (lite omgjort) som jag hittade bland gamla dikter jag skrivit... den skrevs till studenter en gång... så jag tyckte den kunde passa nu när jag själv är student! :)


En ny början


Dagar kommer
Dagar går
Livets väg är lång
Ibland oförståelig
Ibland perfekt

När man kommer till ett vägskäl
Är det lätt att se tillbaka och fälla en tår
Innan man vänder blicken framåt
och väljer en ny väg att gå


Vidare i livet
se nya platser
möta nya människor
skapa nya upplevelser

en livslång väg
ett livslångt lärande

Men snart står man här igen
Vid ännu ett vägskäl
med ett nytt val att göra

No comments:

Post a Comment