Monday, September 27, 2010

Att tänka

Ibland, eller väldigt ofta, begrundar man saker och ting. På senaste tiden har jag begrundat solen. Jag kopplar ihop sol med värme, vilken kanske kan tyckas ganska logiskt. Men i Sverige betyder inte sol värme. Idag till exempel, det är jätte soligt ute, helt blå himmel och allting. Men går man ut märker man att det är omänskligt kallt. Man fryser. Och det är SOL!

Kanske är jag skadad från att ha vuxit upp i ett land där sol betyder värme, svett och damm. Antagligen är det så. Men man tycker ju att efter 3 år borde hjärnan fatta bättre.

En annan sak jag har begrundat är hur sjukt bra jag trivs som arbetslös. eller förlåt mig, jag menar arbetsfri. Visst, det är gött att jobba lite extra ibland som omväxling och för att få in lite cash, men generellt sätt tycke jag att det är otroligt skönt. Jag menar inte att jag vill leva såhär resten av livet, men så länge det varar tänker jag njuta av det istället för att oroa mig!

På tal om jobba extra så är det så att jag är inskriven som vikarie, så har jobbat en gång som vikarie åt en förskoleklass. Får se hur mycket jobb det blir i höst. Se jobbar jag vissa lördagar på pappas jobb. Så det är gött.

Som arbetslös har man tid att träffa folk, fixa och dona, göra det man har lust med, åka dit man vill osv. Jätteskönt. Jag njuter :)

No comments:

Post a Comment