Thursday, December 10, 2009

packar och pluggar och planerar

Jag sitter här och funderar på veckan som har gått och konkluderar (som faktiskt visst är ett ord på svenska) att den har varit aningen speciell. Att lämna ifrån sig Extended Essay var en stor lättnad, men det kändes på ett sätt som att lämna ifrån sig en del av sig själv. Och det kanske blir så när man har lagt ner så många timmar i ett års tid på den. IOC i svenska hade jag mer ångest för efteråt än innan, vilket gjorde att man inte alls var lättat, som förväntat.

Imorgon, min numera enda dag kvar av skolan år 2009, innebär en sista deadline; en svenska uppsats (WL1 final). När det var en månad kvar tills min avresa, den 13 november, citerade jag ibquotes.com: "In IB we don't believe in miracles... We rely on them!". Och jag kan faktiskt säga att det är ett mirakel att jag numera sitter här. Hösten är över. Och trots att jag börjar inse att våren kommer innebära minst lika många sömnlösa nätter så kan jag ändå inte låta bli att tänka på månaden som ligger framför. Och det kanske inte är så konstigt i och för sig.

Neej ni... Nu ska jag skriva klart den här Svenskan så jag kan slappna av på riktigt sen!

3 comments:

  1. You know you're IB when...
    Ha så kul i solen! ;)

    ReplyDelete
  2. Men glöm inte... You know you're IB when... the sun is too loud... Fast vem bryr sig du kommer ju itne plugga på ett tag så! :P

    ReplyDelete
  3. JAG KOMMER INTE PLUGGA PÅ ETT TAG! Seb... you made my day :D

    ReplyDelete