Monday, June 29, 2009

home alone

har ni sett de filmerna? Det va ett tag sen för mig, men jag minns att jag tyckte om dem när jag var liten.

Jag har kommit på några saker angående att ha ett helt hus för sig själv. Det är otroligt skönt! Man kan lyssna på musik högt i hela huset, äta när man har lust, lämna grejer framme. (och hade det inte vart för jobbet hade jag sovigt hur länge som helst utan att någon dammsuger utanför dörren) Det är frihet helt enkelt.
Men det finns nackdelar också. För det första, att använda diskmaskin är inge bra, för den blir aldrig full!!! Och samma sak med tvätt, det finns aldrig tillräckligt mycket för att få en full tvättmaskin. För det tredje, mat hinner bli dålig otroligt fort, för man hinner inte äta upp den.

Med andra ord, när jag flyttar hemifrån ska jag diska för hand, ha en liten tvättmaskin (eller köpa dubblett av alla kläder) och köpa och laga väldigt lite mat i taget.

2 comments: